Sveriges Nationaldag!

Självklart har vi firat nationaldagen. Inte på det sätt jag planerat men det blev fint ändå. Jag och barnen skulle åkt till Värnamo och ätit blå-gul tårta egentligen. Men i tisdags fick jag migrän, jag har ju en Daith-piercing i ena örat, dvs en migränpiercing. Den gjorde jag får ett par år sedan efter jag haft ett anfall i sex dagar. Den gången var jag totalt utslagen hela tiden och bestämde mig för att göra vad som helst för att slippa migrän. Sedan jag tog piercingen i högra örat har anfallen blivit kortare och oftast mildare. Men smärtan har flyttat sig till andra sidan på huvudet, alltså fram till vänster. 
 
 
 
Detta är en Daith-piercing. För någon månad sedan blev jag peppad av några okända personer att ta en i andra örat med. Sagt och gjort. Impulsivt men kul. Nu får vi vänta och se hur resultatet blir. Migrän-smärtan kan nämligen vandra runt innan den försvinner, om den försvinner. 
 
 
Här har jag gjort fin nationaldagsfrukost till barnen. De är som mig, inga påläggsätare. Jag äter väldigt sällan kött men även om jag skulle göra det vill jag inte ha något på knäckisarna. Det andra brödet -Lingongrova, är ett av de få bröden som Mike inte sätter så lätt i halsen. 
 
 
Jag och min muñeca! 
 
Vi firade även genom att barnen badade och jag försökte undvika allt ljus som var ute. Inte lätt men med keps och solglasögon gick det ganska bra. Vi fikade och sjöng Sveriges nationalsång högt tills vi förstod att grannens hund inte skulle sluta skälla förrän vi var tysta. 
 
 
Här njuter de i den 29-gradia poolen. Undertiden låtsas jag lyssna på ljudbok. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0