Jönköping vin och Deli!

 
 
Var på Jkp vin och Deli med mina syrror, sov på hotell och var ute och åt god mat! Lite läskig hand på bilden =) Men gröna gula röda svarta och discofärgade ostar var en succé. För dem som gillar ost då. Roligaste var när en av de stora gula runda parmesanostarna (jättejoddlarostarna längst bort på bilden) rullade ner i golvet. Jag skrattade så jag grät, nästan. Sedan skar ostflickan (som inte syns på bild) osten fel och fick skäll av en kund och av sin ostpappa, det var kul och trist på samma gång. 
 
 
Det var även trädgårdsmässa och hem och villamässa! SÅ söt hoppkanin! 
 
Mässan var bra men vin-delen var inte helt i min smak. Det stod sex bås med vin, öl och Whiskey. Ingen Champagne. En liten sektion var avdelad för dryckesdelen men den var väldigt liten med tanke på hur stora mässhallarna är. Set fanns kanske sittplats till hälften av oss som var där och de fyra ståborden var givetvis upptagna. Märkligt upplagt. Märkligt att de inte blandat ost och de andra delivarorna med dryckesbåsen. 
 
 
 
Eftersom jag inte bokat hotellet (Grand Hotell) så hade jag inte mycket att säga till om. Men när vi kom dit så var receptionen obemannad och det stod en läskig rustning där. Jag rös och tyckte vi skulle springa därifrån, eftersom det var gastar där och stället gav mig kalla kårar, men systrarna som aldrig känner av fara även fast den är mitt framför näsan på dem, ville stanna där och sova. Hua! 
Ni ser hur många lediga rum det fanns. Sen att hotellet och rummet var iskallt, det stärkte bara min misstanke ännu mer! 
 
När vi ringt mobilnumret som stod på disken kom en trevlig receptionist. Hon var av oförklarliga skäl helt blå i munnen, skitläskigt! 
Sedan gick vi ut och åt på en av mina favorit restauranger. Aqua. När vi kom hem hade allt mitt skruvande på elementet gett resultat och rummet höll nog stadiga 17 grader. 
 
 
 
Frukosten var ljuvlig, vi var allt som allt nöjda och när vi checkade ut var vi glada. 
 
Vi var även  på A6, vilket de bygger om. Har just nu delat upp köpcentrat i två delar, irriterande men spännande på samma gång. De har gjort ett kul mat-torg med lite olika sorters typer av mat. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0