Julklapp!

Åh vad jag önskar mig en sådan här mugg av tomten!
 
 
 
 Jag har åkt runt och hjälpt tomten fixa paket till barnen! Det är kul men krångligt. Mike fyller 8 år i december med så måste handla dubbelt till honom. Han önskar sig en dator och Fortnite Jag vill inte att mina barn ska spela Fortnite än, inte för att det innehåller så mycket våld utan mest för det är beroendeframkallande. Spelet är utformat så att hjärnan ska känna belöningar och eftersom den älskar belöningar vill man fortsätta spela för att få fler. Jättebra och smart av speltillverkaren men mindre bra för barnen (eller vuxna) som fastnar och helst vill sitta och spela hela dagen. 
Cimberli önskar sig förmodligen ett slott och ett eget land och Nicci önskar sig allt som är i Fortnite och manualer så han kan bygga saker. 
 
 
Vi före tandläkarbesök! 
 
 Cimberli har dragit ut en tand! Hon var så modig. Hon sa att hon var lite pirrig före men gick rakt in och satte sig i tandläkarstolen när det väl var dax. Två bedövningssprutor senare började tandis dra i tanden. Delar av den ramlade ut och C sa att det kändes som knäckebröd och sedan att det var krispigt. Det vände sig i magen på mig och kag fick kolla ut genom fönstret för att hon inte skulle se att jag mådde illa. Men illamåendet slutade snabbt när jag såg rakt ner på kinna torg, där alla möjliga sorters affärer sker. 
 
 
Här är hon efteråt. Skev men söt. 
 
Hoppas ni har en fin vecka! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0