Sportlovet då?

 Nu har jag vart seg med att skriva men jag har helt enkelt vart upptagen. Av att vara jag.
 
Höstlovet, eller läslovet för att vara PK började vi med att gå på bio med Alfssonbarnen. De ät så mysiga och skötte sig som små ljus. Vi var på Toy Story 4, jag älskar Toy Story-filmerna, barnen gör nog det med, tror jag. De gillade vilket fall denna filmen.  
 
 
 
Nicci envisades med att ha en egen popcorn -så klart! 
 
 
 
Jag och trollbarnen. 
 
 
Cimberli var på Cheercamp med 80-tals tema! Hon hade Mikes tshirt och mina benvärmare. Jag fullkomligt diggar benvärmare. Skulle ha det dagligen om det inte gav märkligt intryck av mig. 
 
 
 
Sedan var kusinerna här och sov över. Vi hade en väldigt mysig vecka och firade Halloween ordentligt. Jag firade det genom att flytta runt på ett skelett med en head stone i huset. Så varje morgon när barnen vaknade hade den bytt plats. Jag tyckte det var hysteriskt roligt tills endel av delarna försvann. Till exempel så var os femoris (lårbenet) väldigt bra på att smita. Även delar från överkroppen försvann till och från. Sedan flyttade de tillslut ut och så småningom vidare in i blomlådan. En blodig hand växer där i. 
 
 
Mike försöker hugga Nicci med blodig kniv.
 
 
Zessie och blodig kniv. 
 
 
Här är pumpagubbarna. Samt en blodig avhuggen hand. 
 
 
Cimberli och kusinen gjorde fina Cup cakes! 
 
Vi åkte till Liseberg! Eftersom jag redan vart där på Halloween kände jag mig rutinerad och världsvan! 
 
 
Här går Alfssonbarnen med raska steg i sina nya vinterjackor. Jag köpte jackorna för någon eller några månader sedan men eftersom det inte vart kallt ute blev det premiär för den lisebergsdagen. Det var jättejobbigt, både jag och syrran blandade ihop barnen och kunde inte avgöra vem som var vem. Här är målet Gästservice som ligger till vänster vid stora entren, och fixa ledsagarband till mig för Mike. 
 
 
Här är bandet! Så smidigt om det är lång kö. Denna gången valde Mike att inte åka något och som tur var sa hon i kassan till mig att inte köpa åkband till honom om jag inte var helt säker på att han skulle åka något. Så bra och så kompetent personal! 
 
 
Här pausar vi och äter churros och dricker kaffe medans tjejerna åker Lisebergsbanan flera gånger. Kön var lång och det tog flera timmar för dem men så nöjda de var! 
 
 
 Här slåss vi om vilka som ska spela Air Hockey. Vi spelade även en där det ramlar in hur många brickor som helst så man blir så stessad att man missar alla typ. Så kul! Men vi (jag) önskade att det skulle finnas biljardbord med så man kunde alternera. 
 
 
Här körs det MC för fullt. 
 
Barnen var trötta, nöjda och lyckliga när vi åkte hem från Lisegerg! Vi tog med oss ena kusinen hem och behöll henne resten av veckan. 
 
 
 
 
Vi hade ett grymt lov, egentligen skulle jag och barnen vart i Spanien denna veckan men kände att det var skönare att bara va hemma! 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0