Halloween-Liseberg

I helgen var jag och en vän i Gbg på Halloween-Liseberg! Hon hade vunnit biljetter och av någon anledning ville hon ha med mig, som är livrädd för allt sånt. Det var ändå riktigt mysigt att gå där och det var mycket mer blandat folk än vad jag trodde det skulle vara. Allt från folk i kostym till livrädda tonårskillar. Vi vågade bland annat gå i läskiga skogen och på The experiment. Vi skrek så människorna runt om fick tinnitus. Som tur var hade vi börjat kvällen på Spökbanen! 
 
 
Vi skulle "åkt" tyrolen med men där var man tvungen att ha förbokat bord. Men det fanns ett ställe bredvid som dög bra. 
 Kvällen var minst sagt oväntad på flera sätt, vi var bland annat mycket modigare än vi trott. Sjukt nöjd med kvällen =) 
 
 
Jag träffade även Nalle-Nalah i helgen. Jag försökte vara modig så Mike inte skulle bli rädd. Det gick sådär. Vid ett tillfälle skällde hon på mig och jag blev så rädd att jag skrek. Jag trodde verkligen hon skulle bita mig. Önskar hon kunde krympa! 
 
Volvobilen är på lagning igen och har vart det sedan förra veckan. Denna gången läcker den kylarvätska. Jag har provkört en helt ny V60 i flera dagar nu, hyrbil alltså. Den är så skön att köra men släpper lite lätt i kurvorna ibland (kan iof bero på flera faktorer) . Annars är det skön komfort och den ligger bra på vägarna. Men självklart saknar jag min bil =) Inget kan mäta sig med den. 
 
 
 
Det som är störande är att det står hastigheten magiskt framme i rutan ( som jag var noga med att inte välja som tillval på Alfssonbilen). Jag får hela tiden för mig att den tävlar med hastighetsmätaren som är inne i bilen. Blir som en kamp om vem som kör fortast lixom... sjukt stressande, jag är definitivt ingen tävlingsmänniska i vanliga fall, är alldeles för obrydd för att vara det, men detta väcker något i mig. Stressigt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0