Höst

Hösten är här och snart vintern med. Det kan väl egentligen bara vara det ena eller det andra men jag är helt ärligt osäker på när vintern börjar som årstid. Det är frost på nätterna och kallt på dagarna. Antar att det räknas efter minusgradsnätter eller någit annat helt egentligen ologiskt =) 
 
 
I måndags skickade jag skickat med thermobyxor till alla tre barnen. Mössar och tunna vantar hade de redan, även fleecebyxor och fleecetröjor fanns såklart redan på skolan. Nicci och Cimberli har vinterjackor medans Mike hade sin bomberjacka. Ska köpa en vinterjacka till Mike i skrivandets stund. Men nu verkar det som hösten är här igen och vintern låter vänta på sig. 
 
 
Det bästa med kylan är att jag äntligen får elda i kaminen (samtidigt som jag viket tvätt på köksbordet). Underbart! 
 
 Trots att hösten ofta känns mörk har jag flera roliga saker, utmaningar och ovanliga situationer framför mig nu. Jag är egentligen rädd för hälften av allt och skrattar åt resten. Men jag har en styrka: jag är grymt modig. Jag gör allt trots att jag inte vågar.  När jag exempelvis åker skidor, jag är verkligen rädd hela tiden men gör det ändå och hoppas att rädslan ska ge med sig någon gång. 
 
 
Här gör barnen American pancakes, de har älskat det sen de var små! Cimberli hindrar Mike från att starta Kitchenaiden för hon vill göra det i takt till musiken säger hon. Men Mike har nästan bättre rytm än Cimberli och skulle utan tvekan göra det minst lika bra. 
 
Mike har hittat på nya hyss bland annat så gick han in i badrummet och gjorde små avtryck med chokladglassen på tre handdukar, en toalettrulle och på halva golvet. Golvet såg ut som en Pongohund. Han sa att det var fint så. 
 
Jag är så sugen på att åka till Norge! Oslo närmare bestämt. Vill gå på julmarknad och dricka hot coco. Kan lyckas få in det i min höst/viner-planering. Vi får se ! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0