Spanien

Jag åkte på en lite snabb resa till Spanien. Egentligen skulle det vart en killresa men det blev en tjejresa i stället. Eftersom hösten slagit till med kraft här i Sverige föreställde jag mig att det var höst där med. Tills jag kollade vädret och insåg att det fortfarande var sommar där. Vi åkte tors-mån och dagstemperaturen var över 30 grader hela vistelsen. 
 
 
Från 13 grader till 27 grader när vi landade på kvällen. 
 
 
 
 Ena dagen kändes lite varmare, som det var en annan typ av värme nästan. Efter att vi legat på stranden hela dagen gick vi upp och satte oss i skuggan vid poolen, klockan var 17,02 och temperaturen låg då på 32 grader! Där satt vi och njöt hela kvällen! 
 
 
 
Poolhäng =) Jag blir lite retad pga att jag envisas med att ha solglasögon hela tiden men vem vill ha rynkor egentligen. Solglasögonen skyddar så bra mot det, priset man får betala är att man får tvättbjörns-bränna. 
 
Jag jobbade hårt på att fortsätta lära mig det Spanska språket och till min stora häpnad märkte jag att jag kunde förstå minst ett ord i varje mening. Så nöjd! Tog kontakt med tanter som gick runt och jag kunde nästan ha en hel konversation med dem. Jag hade givetvis med mina små pyttesmå böcker som jag skrivit ner användbara fraser i. Jag lärde mig även en ny mening: Temblar como un flan, vilket betyder: skakig som en pudding! Helt logiskt!  
 
Vi hade det jättebra i Spanien, vi åt god mat på trevliga resturanger och njöt för fulla muggar av allt semestern gav oss! 
 
 
 
Här flyger jag hemmåt så mysigt! 
 
Det var verkligen skönt med en resa till solen! Behövligt om man får uttrycka sig så! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0