Stockholm

Jag har glömt skriva att jag och Cimberli var i Stockholm. En fantastisk stad på de flesta sätt. C älskade verkligen den. Sist Cimberli var här var för tre, eller om det var fyra år sedan och då hade vi Husbilen. Cimberli minns inte jättemycket av det så tyckte det var i sån ordning med ett nytt besök i staden. 
 
 
 
Vi flög upp med Bra flyg. Ett minimalt propellerplan som skakade och guppade så C som annars är så obrydd av flygresor tjöt till ett par gånger och skrämde alla passagerare. Inte allt för anjenäm resa. 
 
 
 
 
Väl på plats spontanbokade vi ett hotel. Egentligen var det ett hotell som jag försökt bo på två gånger innan men alltid lyckats boka fel. Hotellet som jag alltid råkar boka är Raddison Blue Royal Viking och det jag ville och äntligen lyckas boka heter Radison Blue Waterfront. Nu vet jag bättre och jag gillar nog faktiskt Royal Viking bäst! De ligger ett stenkast i från varandra. 
 
 
 
 Frukosten var verkligen jättegod! Utöver buffen kunde man beställa diverse rätter till exempel stekt ägg eller valfri omelett! 
 
 
 
Här är Anonymus och demonstrerar på en stor gata i staden. Cimberli tyckte det var mycket obehagligt, inte för de barn masker utan för de visade på tv och datorer hur djur behandlades. Jag tyckte det var ett väldigt bra sätt att få alla förbipasserade människor att tänka till. 
 
Cimberli ville shoppa och ha det mysigt! Vilket vi gjorde hela helgen! Vi var även ute på Saltsjöbaden och njöt i solen! När vi skulle flyga hem var det som tur var ett SAS-plan! Det var en extremt ruttinerad pilot och vi kände oss trygga hela den korta resan på 45 min! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0