TV och Svamp

Nu har jag sagt upp vår TV. Eller sagt upp TV-kanalerna närmare bestämt! Vi hade Boxer med extrakort och betalade alldeles för mycket för kanaler vi aldrig såg på. Nu har vi då standardkanalerna. Men eftersom vi streeemar mest så behöver vi inte flertalet kanaler. 
 
Vi har äntligen fått fiber med! Jag överdrev som vanligt och tog 500/500 just för att se hur HBO aldrig mera kommer lagga! Hoppas det är sant, vi får se!
 
Idag kom jag och barnen äntligen ut på skogspromenad. Det var så vackert i skogen och fanns hur mycket svamp som helst, inte matsvamp dock. Vi var egentligen ute efter Karl-Johan men hittade några få Kantareller. 
 
 
Eftersom vi inte villeh ha älgflugor klädde vi oss med scarfs på huvudet, mössor och luvor! Planen fungerade inte optimalt utan det hoppade, trots allt skydd, ner älgflugor in lite överallt. 
 
 
Här sitter barnen Alfsson och mumsar på kakor. Där och då började det åska. Trots solen! Men vi hade det väldigt mysigt i skogen även om det inte blev så lång stund där inne! 
 
 
 Fingersvamp, vad hände med dem (om det nu ens är det jag fotat) ? Någonstans minns jag att mamma brukade plocka det! Men nu för tiden tror jag att den svampen inte räknad som matsvamp. Måste kolla upp vad som gäller. 
 
Dax att ta fram svampboken eller google! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0